روابط عمومی واموربینالملل- مدیرعامل منطقه آزاد سیستان در دیدار صمیمی با امام جمعه زابل با تشریح برنامههای اقتصادی این منطقه، از آغاز فعالیت رسمی آن از آبان ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: ایجاد زیرساختهای تجاری، جذب سرمایهگذاران داخلی و خارجی و شکلدهی به یک مرکز مطمئن برای فعالیت اقتصادی از مهمترین اولویتهای منطقه آزاد سیستان است.
به گزارش روابط عمومی واموربینالملل منطقه آزاد سیستان، حسین سنجرانی در این دیدار اظهار داشت: این منطقه با تعریف حوزه حکمرانی مشخص و با رویکرد یک بنگاه اقتصادی توسعهگرا، فعالیت خود را آغاز کرده و برنامهریزیهای لازم برای جذب سرمایهگذاران داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه دهها سرمایهگذار داخلی و خارجی برای سرمایهگذاری در منطقه آزاد سیستان اعلام آمادگی کردهاند، افزود: تلاش ما این است که مرکزی مناسب و قابل اعتماد برای حضور سرمایهگذاران ایجاد شود و امکانات و زیرساختهای لازم برای فعالیت اقتصادی آنان فراهم شود.
سنجرانی در ادامه به موضوع واردات خودرو در منطقه آزاد سیستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فرآیند واردات خودرو آغاز شده به طوریکه که اولویت ما تقویت ناوگان تجاری و حملونقل خارجی در منطقه است.
مدیرعامل منطقه آزاد سیستان تأکید کرد: تلاش داریم درآمدهای حاصل از فعالیتهای اقتصادی در خود منطقه هزینه شود تا زمینه توسعه زیرساختها و خدمات عمومی فراهم شود.
وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی منطقه آزاد سیستان خدمت به عموم مردم است، گفت: امیدواریم با اجرای برنامههای کوتاهمدت و بلندمدت، زمینه ایجاد امید، رونق اقتصادی و بهبود شرایط زندگی مردم سیستان فراهم شود.



