در نشست مشترک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد سیستان و رئیس اتاق معدن سیستان و بلوچستان ظرفیتهای معدنی افغانستان و نقش منطقه آزاد سیستان به عنوان قطب لجستیکی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد سیستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد سیستان در این جلسه بر استفاده از پتانسیلهای معدنی افغانستان و تبدیل منطقه آزاد سیستان به هاب تجاری و اقتصادی برای توسعه مبادلات با این کشور تأکید کرد.
حسین سنجرانی با اشاره به ظرفیتهای بالای سنگی و معدنی افغانستان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد سیستان میتواند به عنوان یک پایگاه لجستیکی و اقتصادی بستری مناسب برای رونق کسبوکار و بهرهگیری از فرصتهای تجاری با افغانستان باشد.
وی همچنین بر ضرورت مشارکت تجار افغانی در فعالیتهای اقتصادی منطقه و تقویت همکاریهای دوجانبه تأکید کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد سیستان نیز با تأیید این موضوع اظهار داشت: با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه برنامهریزیهای لازم برای بهرهبرداری از ظرفیتهای مشترک معدنی و تجاری با افغانستان در دستور کار قرار دارد.



