مدیرعامل سازمان منطقه آزاد سیستان در گفتوگوی اینترنتی با برنامه «مهرستان» شبکه هامون، به تشریح اقدامات و برنامههای این منطقه برای توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم پرداخت.
به گزارش روابط روابط عمومی و اموربینالملل منطقه آزاد سیستان، حسین سنجرانی اظهارداشت: منطقه آزاد سیستان که در مردادماه سال گذشته افتتاح شد با هدف رونق اقتصادی، جلوگیری از مهاجرت و ایجاد فرصتهای شغلی پایدار راهاندازی شده است.
مدیرعامل منطقه آزاد سیستان افزود: این منطقه هفتمین منطقه آزاد کشور است که با حمایت مقام معظم رهبری و مسئولان به مرحله اجرا رسیده است. اگرچه قانون جدید مناطق آزاد محدودیتهایی مانند ممنوعیت واردات خودرو و کالای همراه مسافر داشت، اما با پیگیریهای نمایندگان و استاندار، این موانع رفع شد.
وی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ شرکت در حوزههای تجاری، صنعتی، خدماتی و کشاورزی در این منطقه مشغول به کار هستند و هفت رشته سرمایهگذاری داخلی و خارجی در آن ثبت شده است. از جمله مزایای این منطقه میتوان به معافیت ۲۰ ساله از مالیات، امنیت بالا، نیروی کار تحصیلکرده و موقعیت استراتژیک به عنوان دروازه ورودی افغانستان اشاره کرد.
مدیرعامل منطقه آزاد سیستان با تأکید بر لزوم جذب سرمایهگذاری و ایجاد اشتغال پایدار، ابراز امیدواری کرد که این اقدامات منجر به مهاجرت معکوس و رونق اقتصادی در منطقه شود.



