روابط عمومی واموربینالملل- رئیس کارگروه توسعه و راهاندازی مناطق آزاد جدید کشور گفت: خوشبختانه امروز بخش اعظمی از مسائل ساختاری منطقه آزاد سیستان مرتفع شده و حداقلهای مورد نیاز برای خدمترسانی به مردم و فعالیتهای تجاری فراهم است.
به گزارش روابط عمومی واموربینالملل، مجید حبیبی در نشست بررسی توسعه منطقه آزاد سیستان با اشاره به ظرفیتهای اشتغالزایی در منطقه آزاد سیستان اظهار کرد: این منطقه از پتانسیلهای اقتصادی بالایی برخوردار است که در صورت بهرهبرداری صحیح، میتواند تحولی بزرگ در اشتغالزایی بومی و رفاه مردم منطقه ایجاد کند.
وی با تأکید بر لزوم مدیریت زمان در اجرای پروژهها افزود: اجرای دقیق قوانین و رعایت زمانبندی، ارکان اصلی رسیدن به اهداف کلان مناطق آزاد است در همین راستا، با پیگیریهای صورت گرفته در دبیرخانه مناطق آزاد و برگزاری جلسات مستمر با تیم حقوقی نهاد ریاستجمهوری، لایحهای جهت حل دغدغههای زیرساختی و قانونی تقدیم شده است که انتظار میرود بهزودی با دریافت پاسخ مثبت، بخش عمدهای از موانع پیشرو برطرف شود.
حبیبی با اشاره به وضعیت اراضی و زیرساختها در رامشار تصریح کرد: طبق بند «د» ماده ۶۳ قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور، دستگاههای اجرایی مستقر در محدوده منطقه آزاد مکلف به همکاری هستند و امکان انتقال اسناد مالکیت اراضی به نام منطقه آزاد وجود دارد. در همین زمینه، کارگروه تغییر مالکیت در استان فعال است که باید با حداکثر بهرهوری از ظرفیت آن، فرآیند انتقال اسناد و تعیین تکلیف اراضی سرعت یابد.
رئیس کارگروه توسعه و راهاندازی مناطق آزاد جدید، رویکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در ماه های اخیر را «میدانی و عملیاتی» دانست و خاطرنشان کرد: هدف ما از حضور در مناطق جدید، شناسایی دقیق چالشها و ارائه راهکارهای فوری برای حل آنهاست.



